Att ta ett farväl till dig är nog de plågsammaste jag fått göra, hade jag kunnat välja så hade jag spolat tillbaka tiden och ändra allting. 
Du har varit min hjälte i 17 år och 45 dagar och 20 timmar, har alltid velat vara som du. Under dessa 17 åren, 45 dagarna och 20 timmarna så har det varit så mycket, vi har växt ihop, vi har bott ihop, vi har bråkat, vi har gråtit, vi har pratat, vi har förlåtit, vi har sagt farväl nu. Vi kunde alltid prata med varandra, du var den enda jag vågade prata med om exakt allt. 

När jag börja flytta på olika hem på olika ställen i Sverige så kände jag aldrig saknad, aldrig känt någon sorg men du.. Du var den enda jag saknade du var den enda jag kände sorg över, du var den första jag tänkte på när jag vaknade och den sista jag tänkte på och såg framför mig innan jag somnade på kvällen. Jag saknade aldrig Kristianstad, längtade aldrig hem, saknade aldrig vänner det enda jag saknade var du, den enda jag längtade efter var du, du var den enda jag längtade till. 

Vår relation blev knas, riktigt jävla knas. Allting vi byggt upp bara rasade, alla samtal med dig någon gång i månaden dem slutade, att få träffa dig åkte bort att ens få krama dig det bara drogs från mig. 

Jag minns inte när jag träffade dig sist, jag har saknat och jag har hatat. Inte hatat dig, har aldrig hatat dig men jag har hatat/hatar att det blivit såhär jag har hatat/hatar att allt som hänt att de ens hänt, dig har jag aldrig hatat kommer aldrig kunna hata dig. Vet inte vad jag ska säga, igår fick jag ditt meddelande där du tog farväl, jag har suttit och läst texten om & om & om & om & om igen alla gånger jag läst texten så har jag börjar gråta och känts som jag får knivar i ryggen efter varje ord. 

Du skrev en mening som ekar i mitt huvud " Du får förstöra mig hur mycket du vill, jag skulle byta min egen lycka emot din vilken dag i veckan som helst. Mitt liv spelar ingen roll så länge du får ventilera dina känslor lilla du. Gå ut och ställ dig, känn solen smeka din mjuka kind, låt vinden vina genom ditt sönder färgade hår. Låt regnet falla och låt livets vatten rinna genom ditt hår, och samlas i stora pölar. Låt gråten rinna längst din kind och låt din ilska visa sig genom skrik och slag. Låt allt detta hända men vad men glöm aldrig vad jag offrar för dig snäckan.Du ska veta hur mycket kärlek det finns runt omkring dig, den bara ligger där och väntar på att bli hämtad av DIG. Alla som står dig nära på riktigt bara kastar kärlek över dig, den finns där du behöver bara hitta den och de kan ingen göra åt dig. Var glad att du lever och njut av de lilla, allt har skönhet i sig bara du vågar känna djupt nog. Som sagt de är ingen ursäkt, snarare ett långt farväl... Jag älskar dig över allt på denna jord snäckan, glöm aldrig hur högt du klättrat i mina ögon och i världens ögon. Du är helt underbar och förtjänar bara det bästa fina du. Jag skickar all min kraft och kärlek till dig, till bara vackra dig. Du ska bara ha de bästa, men glöm inte att vara ödmjuk... " 

Jag vet inte vad jag mer kan säga, än att jag är ledsen över att vår relation blev såhär knas. Jag saknar dig, jag älskar dig. Precis som jag får du aldrig glömma hur mycket jag älskar dig, jag har förlåtit dig för allt som hänt för du är min hjälte. Detta är ingen lång " attention" text utan detta är ett jävligt långt farväl som jag drar ut på.. Jag vill inte ta farväl men jag kommer alltid älska dig alltid absolut alltid det finns ingen som dig absolut ingen. Jag ger dig den lilla kraft som jag har kvar och jag ger dig all min kärlek som jag aldrig låtit mig visa. 

Farväl min älskade, ha ett bra liv för det förtjänar du. Ge inte upp dina drömmar utan följ dem för även fall dem inte går i uppfyllelse nu så är du närmre den för varje dag. 

Farväl ännu en gång. 

Kommentera

Publiceras ej